PRZEJDŹMY SIĘ

Próbowałeś już wszystkiego, by skupić na sobie uwagę współpracowników: interaktywne wielobarwne wykresy, filmy motywujące Tony Robbinsa albo przyprawiające o zawał efekty specjalne, które w najlepszym wypadku osmalą Twoją twarz i w rezultacie zmuszą do noszenia sztucznych brwi przez kolejny miesiąc. Nic nie zadzałało! Nie udało Ci odkleić wzrku kolegów od swoich telefonów i najnowszego memu z kotem w roli głównej. Szczerze mówiąc, kot skaczący do kartonu może być zabawny, ale Ty nie musisz uciekac się do takich sposobów. Istnieje prostsze rozwiązanie, które zmusi kolegę lub szefa do aktywnego słuchania i zaangażowania w spotkanie. Zabierz ich na spacer ale nie jak pupila i nie zabieraj ze sobą smyczy. Wyjdż z biura i zabierz ze sobą swoje spotkanie, porowadzisz je podczas przechadzki.

Badania wykazały, że chodzenie sprzyja kreatywnemu myśleniu i jest doskonałym sposobem na rozwiązywanie problemów. Kiedy spacerujemy, serce przyspiesza poprawiając krążenie krwi oraz tlenu dostarczanych do mózgu i wszystkich mięśni. Chodzenie jest naturalną czynnością i nie wymaga od nas większego zaangażowania czy wysiłku. Nie zaprzatamy sobie więc głowy dodatkowymi zagadnieniami a nasze myśli nadal pozostają swobodne. Ćwiczenia fizyczne przyczyniają się również do powstawania nowych połaczeń między komórkami mózgowymi, zwiększając pamięć i uwagę, dzięki czemu stajemy się dodatkowo jeszcze bardziej twórczymi.

Taka przechadzka nie tylko pomaga zwiększyć Twój wewnetrzny stumień kreatywności, to również dobre dla całego Twojego organizmu. Przecietny człowiek spędza blisko dziewięć i pół godziny dziennie siedząc, czyli o godzine więcej niż śpi. Ta zadziwiająca statystyka sprowokowała mówcę TED, Nilofera Merchanta, do stwierdzenia, że „siedzenie jest nowym paleniem”. To mocne słowa, jednak przemawiają za nimi opracowania, które wykazują, że długotrwałe siedzenie zwiększa ryzyko zapadalności na choroby. Prowadzenie regularnych spacerów w godzinach pracy poprawi Twoje zdrowie i zmniejszy stres, a jednocześnie poprawi samopoczucie pracowników, szczególnie jeśli możesz przechadzać się w otoczeniu zieleni.

Steve Jobs mimo ogromnej popularności, miał w zwyczaju prowadzić rozmowy ze swoimi kolegami przechadzając się po Palo Alto, podczas gdy Einstein napotkawszy trudny do rowiazania problem, spacerował wzdłóż plaży. Należy przy tym zauważyć, że żaden z nich nie robił tego wpatrując się w ekran telefonu komórkowego.

Na co więc czekasz? Otwórz swój iCal, wybierz miejsce na następne spotkanie w „parku” i weź ze sobą kilka puszek Tranquini aby pozbyć się stresu. To będzie pozytywny relaks zarówno dla Ciebie jak i Twoich kolegów.

TECHNOLOGIA RELAKSU

Czy kiedykolwiek zostałeś wezwany, aby pomóc seniorom rodziny cierpiącym na „niedobór wiedzy o technologii”. Podobnie jak twój dziadek, który cierpi na chorobę moczanową, pomyłkowo wysyłając zdjęcie swojego dużego palca u każdego kogo znasz, czy strona Facebooka twojego matki zmienia się magicznie na chińskich, mimo że przysięga, że nigdy nie wchodzi na Facebooka? Nic dziwnego, że za każdym razem, gdy Twój tata kliknie przycisk zminimalizowania, ma bliski spiętrzenia układu nerwowego, próbując zlokalizować zgubiony panel okienny.

Technologia może być źródłem wielu stresów i niepokoju dla wszystkich pokoleń, a nie tylko rodziców – wystarczy spróbować uzyskać ważne połączenie Skype z złym połączeniem. Chociaż wiele technologii było pierwotnie przeznaczone do zwiększenia wydajności, dodając łatwość i wygodę swojego życia, niektóre technologie miały niekorzystny wpływ narastającego lęku, jeśli nie działa prawidłowo lub zużywa każdą wolną chwilę, gdy nasz mózg potrzebuje Czas na wyłączenie

Na szczęście istnieją aplikacje, które są specjalnie zaprojektowane, aby pomóc Ci odstresować. Pomagają trochę czasu spędzać poza swoim ruchliwym harmonogramem, uważać i zrelaksować się. Znaleźliśmy pięć najlepszych aplikacji, które razem z puszką Tranquini pomogą Ci zrelaksować się, odstresować i wykorzystywać technologie na korzyść.

Headspace

Dzięki ponad 8,5 milionom aktywnych użytkowników, w tym gwiazdom takim jak Emma Watson i Richard Branson, Headspace jest uważany za jedną z najbardziej popularnych i skutecznych, obecnie dostępnych odstresowujących aplikacji. Utworzony w celu zwiększenia świadomości, koncentracji i minimalizowania stresu apka skupia się na medytacji, która jest prosta. 10-15 minut dziennie to wszystko, czego potrzebujesz, aby znaleźć wewnętrzny spokój i stres.

Breathe2Relax

Breathe2relax uczy, jak poprawić oddychanie przez film w celu zmniejszenia stresu. Okazało się, że oddychanie przeponowe, podobnie jak medytacja, zmniejsza niepokój i stres oraz generuje spokój. Pomaga również w stabilizacji nastroju, kontroli gniewu i zarządzania lękami.

White Noise

Czy hałas wokół ciebie stresuje cię lub trzyma w stanie nieświadomym? Biały hałas jest przeznaczony do blokowania tych zakłóceń, wywołując spokój i skupienie się przez starannie ułożone ścieżki dźwiękowe, takie jak terapeutyczne dźwięki opadów deszczu lub fale uderzające o brzeg. Użyj go w biurze lub w sypialni w nocy, aby uzyskać bardziej spokojne, kontrolowane i „wolne od hałasu” środowisko.

Pause

Naukowo zweryfikowana aplikacja jest opisana jako „relaks na opuszkach palców”. Pauza jest jak gra z interaktywną lampą lawy na przenośnym urządzeniu. Użytkownik powoli ruchem ciągłym (zapożyczonym ze starożytnych zasad Tai Chi)przesuwa palec po ekranie, śledząc lawę jak blob, wspomagany przez dotyk i dzwięki. Aplikacja pobudza reakcje „rest and digest”, pomagając odzyskać skupienie i uwolnić stres w ciągu kilku minut. Jednak ostrzegamy, ta aplikacja jest odprężająco uzależniająca 😉

Sleep Cycle

Znaczenie dobrego snu w nocy w celu złagodzenia stresu, jest niebagatelne i dobrze udokumentowane. Sleep Cycle monitoruje uśpienia przy użyciu telefonu – mikrofonu lub detektora ruchu. Wyświetla wykresy, kiedy poszedłeś spać, kiedy się budzisz oraz jakość snu, które otrzymujesz każdej nocy. Korzystając z tych informacji, możesz dostosować harmonogram i dietę, aby mieć wystarczająco dużo czasu na odpoczynek.

Jeśli chcesz spędzić czas przy komputerze lub mniejszym urządzeniu przenośnym, użyj czasu mądrze, aby wyciszyć stres przy użyciu jednej z powyższych aplikacji. A jeszcze lepiej, włóż telefon do kieszeni, złap Tranquini i idź na zewnątrz pozytywnie się zrelaksować 🙂